Frimærker gør en forskel
Erik Sørensen
22. august 2017
MEDLEMSFORUM, SENESTE NYHEDER
1,032 Visninger
af: Otto Kjærgaard
Frimærker gør en forskel
Det illustrerede brev lå i min postkasse med en række andre reklamer. Reklamer har en kort levetid, da min skraldespand står tæt på postkassen. Hvorfor fik denne her så et nærmere kig?
For det første ligner det et brev, men for det andet, så sad der noget, der lignede et frimærke på den. Det var desværre ikke et frimærke, men det lignede. ”Brevet” var en reklame fra firmaet Aarstiderne. Nu vil de fleste nok sige, at den øgede opmærksomhed skyldes modtagerens interesse for frimærker, men det er ikke hele sandheden.
Undersøgelser har vist, at folk lægger mere mærke til og er venligere stemt overfor kuverter med frimærker frem for kuverter med PP-påtryk eller et kedeligt maskin-porto-stempel. At de fleste breve af den type har en rude, hjælper ikke på det. Man mistænker straks brevet for at være fra et ”væsen”, som vil inddrive skat eller andre fordringer og på den vis suge penge ud af ens bankkonto. Breve med frimærker kan kun være fra gode venner og venlige mennesker, sådan tænker de fleste.
I disse tider er breve med frimærker en ret stor sjældenhed, som folk bør gemme, for de bliver fremtidens sjældenheder. Det er underligt, at flere firmaer ikke spekulerer i frimærkernes opmærksomhedsværdi. Et brev med frimærker vil blive lagt mere mærke til end en sædvanlig reklame i postkassen eller en bannerreklame på en hjemmeside. Tænk, hvis virksomhederne begyndte at spekulere i denne effektive måde at reklamere på. Og frimærkesamlerne ville også blive glade, og dem skulle der være ½ million af i Danmark. (ok)
Det ligner en invitation til en fest eller i hvert fald en indbydelse til et godt måltid, og det er det
sådan set også, man skal bare selv først lave måltidet. En snedig reklame med ”frimærke”.